چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Tue 14 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
سرخط اخبار سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۲:۱۵:۴۸

دهمین نمایشگاه تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان برگزار می‎شود

ایران دریلینگ: مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب گفت:‌ دهمین نمایشگاه تخصصی ساخت داخل تجهیزات صنعت نفت و حفاری خوزستان آذرماه امسال برگزار می‌شود. به گزارش باشگاه خبری ایران دریلینگ، بیژن عالی پور در گفت و گوی تلویزیونی با شبكه استانی سیمای خوزستان اظهار کرد: دهمین نمایشگاه نفت و حفاری خوزستان در راستای برنامه‌های راهبردی شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در حمایت از ساخت داخل از اول تا چهارم آذرماه در محل نمایشگاه‌های بین المللی اهواز برگزار می‌شود. وی افزایش تعداد سازندگان داخلی را از دستاوردهای این نمایشگاه در سال‌های اخیر عنوان كرد و  افزود:‌ مناطق نفت خیز جنوب همكاری خوبی با شركت‌های دانش بنیان و مراكز علمی و پژوهشی برای بومی سازی قطعات و تجهیزات صنعت نفت دارد. عالی پور ادامه داد: همكاری این شركت با جهاد دانشگاهی خوزستان منجر به بومی سازی نوعی از مته‌های حفاری شد كه نمونه ساخته شده آزمایش‌های میدانی را با موفقیت طی کرده و بزودی به تولید انبوه می‌رسد. وی افزود: با حمایت‌های این شركت، دانشگاه شهید چمران اهواز موفق به ساخت پمپ‌های درون چاهی شد كه از لحاظ كیفیت با نمونه‌های خارجی آن رقابت می‌كند. عالی پور با بیان اینكه هم اكنون 80 درصد تجهیزات مورد نیاز در داخل كشور ساخته می‌شود از همراهی سازندگان استان خوزستان و سایر استان‌ها با این شركت تشكر كرد.

خاموشی مشعل‌های خوزستان تا 30 ماه آینده

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به اجرای طرح جمع آوری گازهای همراه اشاره كرد و گفت: بر اساس قراردادی كه امسال با شركت‌های پتروشیمی مارون و خلیج فارس منعقد شد قرار است گازهای همراه نفت تاسیسات این شركت در استان خوزستان، كهیگلویه و بویر احمد و بوشهر تا 30 ماه آینده جمع آوری شود. عالی پور اظهار کرد: در قالب این قرارداد 39 پروژه با اعتبار یک میلیارد و 216 میلیون دلار اجرا و گازهای مشعل جمع آوری شده و به گاز شیرین تبدیل می‌شود؛ مایعات گازی تولید شده نیز به عنوان خوراك به شركت‌های پتروشیمی تحویل داده می‌شود. وی در پاسخ به این سوال كه چرا تا كنون نسبت به اجرای این پروژه‌ها اقدام نشده است، توضیح داد:‌ شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب در گذشته اقدامات بسیار مهمی در زمینه جمع آوری گازهای همراه انجام داده است اما اجرای این حجم از پروژه نیاز به منابع مالی زیادی دارد كه هم اكنون شركت‌های پتروشیمی تامین نقدینگی آن را بر عهده گرفته اند. عالی پور افزود:‌ این طرح از برنامه‌های مورد تاكید وزیر محترم نفت است و هدف ما نیز اجرای آن در موعد مقرر است؛ در این راستا جلسات اولیه با شركت‌های پتروشیمی برای شروع كار تشكیل شده است.

افزایش تولید نفت با اجرای طرح توسعه 28 مخزن

مدیرعامل شركت ملی مناطق نفت خیز جنوب با اجرای طرح توسعه 28 مخزن در این شركت اشاره كرد و گفت: این طرح از مهمترین برنامه‌های این شركت برای افزایش تولید است كه با اعتبار 5 میلیارد دلار اجرا می‌شود. وی افزود: در این طرح با انجام فعالیت‌هایی مانند حفاری و تعمیر چاه‌ها، اقدامات ترمیمی بر روی خطوط لوله، ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و نمكزدایی‌ها، ضمن افزایش تولید نفت، زمینه ایجاد فرصت‌های جدید شغلی فراهم می‌شود؛ تجهیزات مورد نیاز نیز از سازندگان استان خوزستان تامین می‌شود. عالی پور تاكید كرد: از نكات مهم این طرح اختصاص 4 درصد اعتبار آن به اجرای پروژه‌های عمرانی در مناطق پیرامونی پروژه‌هاست كه با نظارت استانداری خوزستان انجام می‌شود. وی گفت: نخستین قرارداد این طرح به ارزش 12 هزار میلیارد ریال، با شركت اویک نهایی شده و به زودی قرارداد آن به امضا می‌رسد و قراردادهای دیگر نیز بزودی عملیاتی خواهند شد. عالی پور در پایان این گفت و گو با اشاره به اینكه 41 سال سابقه خدمت دارد و طی روزهای آینده نیز بازنشسته می‌شود، گفت: بزرگ ترین كاری كه در طی دوره خدمتم تجربه كردم، افزایش و استمرار تولید نفت در 4 سال اخیر بوده كه با تلاش شبانه روزی همه كاركنان به ثمر نشسته است.



  کد خبر : 2676
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :